سپندارمذگان بر همه بانوان ایرانی خجسته باد
 
وبلاگي براي همه
 
 

بیست و نهم بهمن ماه جشن ۴۰۰۰ ساله سپندارمذگان بر همه بانوان ایرانی خجسته باد.

برابر سالنامه زرتشتى، روز اسپند از ماه اسپند و بنابر گاهشماری امروزى، ۲۹ بهمن ماه، روز سپاسدارى از جایگاه زنان و مادران است كه نماینده مهر و پاكى و فروتنى هستند. این جشن درباره امشاسپند سپندارمذ است كه پشتیبان زنان درستكار و پارسا است.
از این رو ماه اسفند و به ویژه این رو...ز (سپندارمذ) جشن زنان بوده و در این روز مردان به زنان پیش کش مى دادند. این روز وابسته به سپندارمذ یا سپنته آرمئیتى است و چون نام روز و نام ماه با هم برابر مى شوند، جشن مى گیرند.
این فرشته در جهان مینوى نماد دلباختگی، مهر، مهربانی، آرمیتا، هم دلی، دوستی ، فروتنی، بردبارى، جانبازى است و در جهان مادى پاسبان و نگهدار زنان نیك و پارسا است و همه خوشى هاى روى زمین در دست اوست. این فرشته گذشته از پاسبانى زنان پارسا نگهبان و پشتیبان زمین هم است. این جشن را به شوند نزدیكى كشت و كار و هات بهار به نام «برزگران» نیز مى گویند.

همه جا، سپندارمزدگان را پرشکوه برگذار کنیم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید زندگی را دوست دارم به شرط آن که: " ز" آن زندان نباشد " ن " آن ندامت نباشد " د " آن درماندگی نباشد " گ" آن گورستان نباشد "ی" آن یاس نباشد
دكتر سيمين دانشور درگذشت
تصاویر جالب ، دیدنی ، الهام بخش و پرمعنا پ نه پ تصویری تصاويري از زندگي خصوصي گربه ها عکسهایی که شایدتا کنون ندیده اید دختـران نیــــنجای ایران سپندارمذگان بر همه بانوان ایرانی خجسته باد نماد شهرهای جهان اتفاقي عجيب و وحشتناك براي سه دختر جوان تصاویر جواد نکونام در دیدار دیشب مقابل بارسلونا خروس دو جنسی در چین قربانی اسید پاشی اردبیل چشم انتظار قانون جدید مجازات اسلامی، بسیار مترقی تر از قانون قبلی است/انسان زیر ۱۸ سال، مسوولیت کیفری ندارد اگر طاقت داريد مشاهده نماييد عكسهايي كه شايد تا كنون نديده باشد نقاشی های واقعی از Roberto Bernardi (رئالیسم) ! معروفترین عکـــــس های دنیا بهمراه عکسان آنها كشيدن 6 خودرو با موي سر
نويسندگان